Mon Cardona
|
Web Personal: http://moncardona.trad.org
|
|
"MON" CARDONA I FARRÉS Origen: BARCELONA (Sants), octubre 1954 Residència: BARCELONA (Sants) Instruments: |
CURRÍCULUM
A l'edat de16 anys va començar a ballar sardanes sent un assidu seguidor de ballades i aplecs per la nostra geografia. A l'any 1975 descobreix a la Universitat Catalana dEstiu, les Danses d'Arreu del Món i els Balls d'Envelat a través de la Mariona Cortès i en Vicenç Torremadé. A partir de llavors va seguir diversos cursos de danses amb la Mariona i poc després s'inicià i perfeccionà en els Balls de Saló i en el Rock and Roll amb ella i en Vicenç fent, també alguns cursos amb professors vinguts de lestranger. Des de lany1980 comença a assistir, en règim intensiu a nombrosos monográfics de danses de diferents països com: Hongria, Romania, Israel, Bulgària, Bretanya, Turquia, Portugal, Alsàcia, Austria, etc., així com d'altres de danses catalanes. Aquest cursos monogràfics han tingut una durada des d'un o dos dies (alguns) a una setmana ò 10 dies intensius (la majoria). La gran part dels mestres de dansa provenien d'arreu d'Europa. Aquests cursos eren organitzats, majoritariament, a França i als Països Catalans. No obstant això, un gran nombre dells a Grècia, Austria, Sèrbia, Alsàcia, etc., amb la connexió directa amb la gent del país. Com a complement de la dansa va començar a estudiar Teoria de la Música i solfeig a Madrid i Barcelona. Se sentí atret per diversos instruments com el violí, la frula (sèrbia), lacordió diatònic i el flabiol amb tamborí. De tots ells ha realitzat diversos cursos a Catalunya i la lestranger però sha dedicat especialment a lAcordió Diatònic i al Flabiol i Tamborí que encara els continua estudiant i els usa en els seus tallers i ballades. Amant, com és, de les festes tradicionals, ha procurat conèixer de primera mà danses populars que encara es ballen, i les ha ballades, quan ha estat possible. Sense deixar de costat la formació permanent, cap a lany 1985 va iniciar letapa de divulgació començant a impartir cursos, de Ball de Saló, de Rock and Roll, de danses tradicionals i balls vuitcentistes. Aquesta tasca lha realitzada i encara la fa, en centres cívics, escoles d'estiu per a mestres, instituts d'ensenyament mitjà, casals de joves, associacions culturals diverses, etc. Lany 1992 va començar a impartir alguns cursos de danses, també a lestranger, havent visitat fins ara diverses vegades: França, Alemanya, Suïssa, Alsàcia, Itàlia, Japó. Des de fa anys és el Mestre-Coordinador del Taller de Dansa de lUNIVERSITAT CATALANA D'ESTIU a Prada Conflent. Des de lany 1991 ha sigut diverses vegades el responsable del Taller de Danses del cicle TRADICIONÀRIUS del que n'ha format part de la junta organitzadora. En el C.A.T. (Centre Artesà Tradicionàrius) hi col·labora des de la seva creació com a Mestre de Dansa en els cursos anuals (pels que hi passen gran nombre d'alumnes) i en alguns cursos monogràfics organitzats per lentitat. També ha participat con a Mestre de Dansa en diverses edicions del SOLC (Música Tradicional al Lluçanés), del RODAFOLK (Roda de Ter), de la "Trobada de Música Tradicional" de Calaf i de la trobada anual a la Pobla de Segur, entre altres. Ha format part dels grups d'animació de dansa
popular EL VENTALL i TABAL, fent
força ballades tant periòdiques com puntuals o esporàdiques. En lactualitat forma part del grup TERCET TRESET, en el que toca lacordió diatònic i les castanyoles i és lencarregat dorganitzar les danses a la pista de ball. Des del 1992 també forma part del grup SANTS & FOT, del que n'és fundador, i hi toca lacordió i el flabiol i n'organitza les danses. Darrerament ha format el duet DOS MONS, Mitja cobla de xeremiers associant-se amb un sacaire anomenat Ramon Redorta. Ha impartit i imparteix diversos cursos de formació permanent per a mestres en les universitats ROVIRA I VIRGILI, CENTRAL DE BARCELONA, AUTONOMA DE BARCELONA, POMPEU FABRA. Dun temps ençà ha començat a crear danses i musiques noves, però integrades dins el gènere folk tradicional. Amb aquest treball cerca la senzillesa a partir delements fàcilment assimilables pensant especialment en el públic que ho haurà de ballar i perquè pugui gaudir de la dansa. Darrerament està aprenent a ballar diverses formes de Swing com el LINDY HOP ò JITTERBUG, el BALBOA i el WEST COAST SWING, que ballaven a amèrica pels anys 30 i 40 amb la música de les orquestresde Jazz. D'un temps cap aquí ha entrat al món dels ordinadors, concretament en el de creació de pàgines web del que aquesta n'és una mostra. |